1 . 1
Deelnemer :
Ieder die feitelijk deelneemt of heeft deelgenomen aan een activiteit van de Yoga Academie of andere cursussen binnen het Centrum of die zich hiervoor heeft aangemeld, middels het invullen van een inschrijfformulier en het voldoen van inschrijfgeld.
1 . 2
Cliënt :
De persoon waaraan de dienst wordt geleverd binnen de Natuurgeneeskundige praktijk.
1 . 3
Directie :
De directie van Centrum de Haan bestaande uit Jans de Haan en Joanna Hofsté.
1 . 4
Activiteit :
Consult binnen Natuurgeneeskundige praktijk, 4-jarige Yoga Academie, bijscholing, cursus, workshop of enig andere bijeenkomst die door of namens Centrum De Haan wordt aangeboden of georganiseerd.
1 . 5
Docent :
De docent die in opdracht van Centrum de Haan een (onderdeel van een) activiteit in groepsverband uitvoert.
1 . 6
Therapeut :
De behandelaar binnen de Natuurgeneeskundige praktijk.
1 . 7
Melding :
Een uiting van ongenoegen aan Centrum de Haan over de wijze waarop diensten zijn geleverd, dan wel een gedraging door een therapeut, docent, directielid, personeelslid of gecommitteerde.
1 . 8
Klacht :
Een formele, schriftelijke uiting van ongenoegen over de manier waarop Centrum de Haan zich in een bepaalde situatie gerelateerd aan de uitvoering van een activiteit heeft gedragen dan wel diensten heeft geleverd. Een klacht kan niet eerder worden ingediend dan wanneer een melding van ongenoegen van partijen is afgehandeld.
2 . 1
Deze klachtenprocedure is van toepassing op alle activiteiten van Centrum de Haan.
3 . 1
3 . 2
3 . 3
3 . 4
3 . 5
3 . 6
3 . 7
3 . 8
3 . 9
Een formele klacht wordt altijd schriftelijk ingediend en ondertekend en bevat ten minste :
3 . 10
Meldingen en klachten kunnen worden verzonden naar :
Of
Of
De cliënten kunnen zich ook wenden tot de beroepsvereniging LVNT.
3 . 11
3 . 12
3 . 13
Voor meer informatie over klachten en geschillen in de complementaire zorg ga naar SCAG.
4 . 1
Centrum de Haan is niet verplicht de melding of klacht in behandeling te nemen indien :
4 . 2
5 . 1
5 . 2
5 . 3
5 . 4
5 . 5
5 . 6
5 . 7
5 . 8
6 . 1